Första steget

Hur långt har du kommit i processen? Jag har mobilen bredvid mig men jag har bestämmt mig att inte höra av mig. Men kommer man verkligen över på det sättet? NEJ! för du sitter antagligen och tänker ständigt, vibrera det? varför hör hon/han inte av sig.. om det är något annat som ständigt plågar er kom ihåg om ni ständigt kollar åt dess håll så kommer ni bara gräva er djupare i problemet.

Mitt tips, just nu har jag satt på hög musik och valt att göra något jag tycker om att göra. Skriva av mig lite och sedan ska jag läsa en bra bok, böcker tar dig in i en annan värld. Gör något du tycker om att göra känner du att du inte är stark nog att lägga undan mobilen utan att ständigt tänka på den och kolla till den. Låt då mobilen vara bredvid er men försök att låta bli att tänka på den, gå ut med vänner som får dig glömma bort problemet (om du har sådana vänner). Annars hitta något som du tycker om att göra, fixa naglarna? ny frisyr? läsa bok?

Försök göra ditt bästa, BE A MAN pusha dig lite. Vi testar nu och ser hur det går, kommer ångesten inom dig så bli inte rädd det är normalt och tillhör processen. Vi testar och ser hur länge vi klarar det innan vi måste hitta på en ny lösning.

Kommentarer
Postat av: Anonym

lägg upp nåt nytt då

2011-02-02 @ 13:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0